Main Menu

tesbihmatik

Başlatan Tokman, Ağu 26, 2024, 10:25 ÖS

« önceki - sonraki »

Tokman



v1.0 - İlk yayınlama:
  • Say ve sil butonları eklendi
  • Splash screen eklendi: Splash screen nedir? Splash screen, bir uygulama veya oyun açıldığında ilk olarak görülen kısa süreli bir ekrandır. Genellikle uygulamanın logosu, ismi ya da yükleme animasyonu gösterilir. Kullanıcıyı karşılarken, uygulamanın yüklenmesini sağlar. Örnek kotlin kodu aşağıya eklenmiştir. Sizde kullanabilirsiniz. (Açıklama: 7000 birim süre yani 7 saniye sonunda splash screen kodunun içindeki kodu çalıştırır. Bu örnekte MainActivity aktivitesini açar.)

v1.1 - ilk güncelleme:
  • butonların rengi ve yeri ile  ilgili değişiklik yapıldı


class splash : AppCompatActivity() {
    private val splashScreen = 7000
    private lateinit var binding: ActivitySplashBinding
    override fun onCreate(savedInstanceState: Bundle?) {
        super.onCreate(savedInstanceState)
        binding = ActivitySplashBinding.inflate(layoutInflater)
        val view = binding.root
        setContentView(view)

        //bu kısma logo veya animasyon kodunuzu ekleyin.

        Handler().postDelayed({

            //alttaki kod başka bir aktiviteyi çalıştıran kod

            val intent = Intent(this, MainActivity::class.java)
            startActivity(intent)
            finish()

        },splashScreen.toLong())
    }
}


Tokman

#1
v1.11 (27 Eki 2022)

  • Butonlara tıklama animasyonu eklendi: Bu animasyon efekti için tıklandığında buton resmi değişiyor ve geri sayım başlatıyor. Süre sonunda butonu eski haline çeviriyor. Örnek kotlin kodu aşağıya eklendi.
  • Görsel düzenleme yapıldı.

// butonumuza xml dosyasından onclick alanına butontiklama yazılır.
fun butontiklama (view:View) {

    //butonun id si butonumuz
    binding.butonumuz.setImageResource(R.drawable.resimiki)

    //100 birim zaman sonra yani 0,1 saniye sonra buton resmini değiştirir.
    Timer().schedule(100) {
        binding.saybtn.setImageResource(R.drawable.resimbir)
    }
}